fredag 30 oktober 2009

Vad bra det blev till slut!

En vecka till har gått och det har varit stressigt och är fortfarande stressigt. Jag har under veckan svettats över mina perspektivteckningar (tänk vad svårt det kan vara) och har fått göra om både två och tre gånger innan jag blev nöjd. Det känns skönt att den delen är klar nu i alla fall så att man kan börja koncentrera sig på behandlingen av bilderna. Har gjort klart två bilder av tre men tänker inte visa dem här på bloggen förrän efter redovisningen. Jag måste ju hålla spänningen uppe! Det ni kan få se är hur grundteckningarna blev.


Till slutbehandlingen av teckningarna har jag arbetat i photoshop och satt i en grundkurs på moderskeppet.se i tre timmar för att klara av det jag ville göra. Mycket tid har gått åt till och testa mig fram eftersom jag inte riktigt visste vilket uttryck jag ville ha. I måndags på handledningen pratade vi om hur jag kunde göra, men det var först när jag hade suttit i några timmar själv som jag kom på hur jag ville att det skulle se ut. Måste säga att det blev väldigt bra till slut i alla fall. Lyckades till och med imponera på min pojkvän som arbetar på arkitektkontor ;) Det är jag väldigt nöjd med.

I helgen kommer jag att försöka arbeta klart bilderna helt och sätta ihop en presentation. Det kommer bli svårt att vara tydlig eftersom processen har varit lång men det är tur att vi har bloggen där tankarna samlas under projektet som stöd. I torsdags var vi också några i gruppen som övade på vår presentation vilket var mycket bra. Man kommer på så mycket bra saker när man lyssnar och ger kritik till de andra. Synd bara att det inte var så många som kom. På måndag morgon tänkte vi ta ett sista snack i gruppen så då hoppas jag att alla är där i alla fall.

Undrar just om det skulle fungera att ta med bloggkonceptet ut i skolan när man blir lärare? Det känns verkligen som en optimal "portfolio" idag när ungdomarna praktiskt taget lever på internet. De kanske till och med skulle tycka det var kul att blogga eftersom "bloggen" är så förknippad med fritid och ungdomskultur. Det finns såklart en del problem med bloggandet. Vad gör man med dem som vill vara anonyma och hur skall man få eleverna att respektera varandras tankar fullt ut o.s.v? Det tål att tänkas på...

Nu skall jag arbeta vidare med bilderna och presentationen så jag blir klar någon gång. Har säkert en del misslyckanden kvar att göra innan jag når målet. Kul är det i alla fall!

Ses på måndag!

Inga kommentarer: